De Healing code in de praktijk

hclogo300

Annet is een Certified Practitioner

‘Op een dag doet zich een gelegenheid voor dat je alles wat je in huis hebt met elkaar kunt verbinden. Je kennis, levenservaring, inzicht en wie je bent.’ Dat zeiden mijn partner en ik vaak tegen onze senior cliënten in onze begeleiding vanuit Synergy at Work Loopbaancoaching.

Wel, die voorspelling kwam wat mijzelf betreft, zeer zeker uit. Toen ik begin zestig was, na veertig jaar coachings-ervaring, werd ik practitioner voor de Healing Code. Op mijn prikbord had jarenlang een citaat gehangen: ‘Het beste komt nog!’

De Healing Code was voor mij het eindpunt van mijn jarenlange zoektocht naar de vraag: wat is het aangrijppunt voor werkelijke duurzame verandering. Ik ontdekte het door het boek van dr.. Alex Loyd, genaamd de Healing Code.

Verandering vindt plaats door de destructieve cellulaire herinneringen die zich steeds opnieuw doen gelden onder stress, te ontkrachten en te genezen, zodat het immuunsysteem haar werk weer kan doen. Hartissues worden opgeruimd. Angst plaats maakt voor liefde. Vastzittende oude overtuigingen worden doorbroken en gezondheid zich kan manifesteren.

Tijdens de opleiding tot Healing Code practitioner kreeg ik gaandeweg in de gaten dat ik, tot mijn grote voldoening, alles kon gebruiken wat ik in huis had.

Ooit begon ik als Human Resource manager en zag ik meer dan duizend sollicitanten. In een uur tijd viel de beslissing over een belangrijke stap in hun leven. Kregen ze de baan, ja of nee. Ik luisterde naar wat ze vertelden, keek naar hoe ze zich opstelden, vatte halverwege mijn indruk samen en gaf een tweede kans. Bleef achter met de smaak die ze nalieten. Mijn diagnostisch oog ontwikkelde zich.

Ik zie of mijn Healing Code klanten bij hun hart issues terecht komen, of vanuit hun verstand reageren. Bij de genezing terecht komen of datgene wat blokkeert. En de stap vanuit je hart naar de gevoelens die in je lijf zijn begraven zijn, is niet zo groot.

‘Ben je je bewust van wat er in je lichaam gebeurt?’ was de standaard vraag in mijn opleiding tot Gestalttherapeut. Je lichaam weet zoveel meer te vertellen en zich te herinneren dan je verstand. ‘The body never lies,’ zeiden mijn opleiders bij het Nederlands Gestalt Instituut.

Aan het eind van een sessie vatten we in woorden wat er aan de hand is, wat je intentie is, waarmee je aan het werk gaat. Wat je vreugdevolle liefdevolle waarheid over het leven is. Het gaat om de woorden die het hart raken. Samen zoeken naar de juiste woorden.

Gezegend de Amsterdamse Schrijversvakschool Het Colofon. Waar ik jaar in jaar uit op zaterdag naar toe ging. Waar mijn liefde voor de juiste woorden in de juiste zinnen groeide. Eindeloos iets overschrijven. Tot het niet beter kon. Precies schrijven wat ik wilde zeggen.

En er waren jaren van ernstige ziekte in mijn leven. Die hebben me veel gekost; uiteindelijk zijn ze mijn goudmijntje is geworden.

Mijn klanten krijgen de steun van mijn uithoudingsvermogen mee, mijn geduld, mijn kennis, weten en inzicht in genezing. Mijn compassie.

De steun van alles wat ik, begin zestig, ben geworden.

Annet Kuyper-Coppoolse

Uw reactie

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Over de Healing Code

Geef een reactie

